Kreatywne przedszkolaki w Gorzowie
Kreatywne przedszkolaki w Gorzowie

INFORMACJA O REALIZACJI PROJEKTU „KREATYWNE PRZEDSZKOLAKI W GORZOWIE” WSPÓŁFINANSOWANEGO Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO PLUS
W RAMACH PROGRAMU FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA LUBUSKIEGO 2021 – 2027
W RAMACH PRIORYTETU 6.FUNDUSZE EUROPEJSKIE NA WPARCIE OBYWATELI
DZIAŁANIA 6.7 Edukacja – ZIT
„KREATYWNE PRZEDSZKOLAKI W GORZOWIE – jest projektem wdrażanym
w okresie od 18 listopada 2024 r. do 31 października 2026 r. dedykowanym 2 przedszkolom miejskim działającym (PM17 i PM23) na terenie Miasta Gorzów Wielkopolski. Głównym celem projektu jest podniesienie jakości dostępności i poprawa warunków kształcenia na poziomie przedszkolnym poprzez stworzenie nowoczesnej placówki edukacyjnej, umożliwiającej realizację nowoczesnych programów rozwoju dzieci, w tym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
W projekcie wsparciem zostaną objęte 2 przedszkola miejskie z terenu Miasta Gorzów:
- Przedszkole Miejskie nr 17 (PM17), ul. gen. Stanisława Maczka 21,
- Przedszkole Miejskie nr 23 (PM23), ul. Walerego Wróblewskiego 32.
W projekcie wsparciem zostanie objętych 168 dzieci z terenu Miasta Gorzów Wielkopolski
i gmin ościennych (w tym 15 dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz 10 nauczycieli.
Projekt „Kreatywne przedszkolaki w Gorzowie” przewiduje:
– dostosowanie pomieszczeń do potrzeb oddziału integracyjnego o zmniejszonej liczebności dzieci do 20 osób, z dodatkowym wsparciem w postaci zatrudnionej kadry pedagogicznej,
– wyposażenie przedszkoli w nowe materiały dydaktyczne, narzędzia dostosowane do potrzeb dzieci,
– zapewnienie nauczycielom możliwości doskonalenia i wyposażenia ich w specjalistyczne narzędzia diagnostyczne, odpowiednie do pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami,
w szczególności z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
– realizację dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje kluczowe dzieci,
– zatrudnienie dodatkowej kadry nauczycieli wychowania przedszkolnego.
Opis projektu i działania które przewiduje projekt:
– modernizacja i dostosowanie pomieszczenia na rzecz oddziału integracyjnego w PM17,
– zakup niezbędnych pomocy dydaktycznych pozwalających na sprawne i efektywne prowadzenie zajęć, właściwy rozwój edukacji dzieci szczególnie tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (PM17 I PM23),
– zakup pozycji książkowych, w ramach wsparcia merytorycznego nauczycieli oraz do bezpośredniej pracy z dziećmi,
– działania związane z doskonaleniem nauczycieli i specjalistycznego personelu z PM17
i PM 23 – szkolenia i warsztaty dla 8 nauczycieli z tematyką szkoleń obejmującą:
- szkolenia PECS obejmujące metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej (6 nauczycieli),
- Trening Umiejętności Społecznych (5 nauczycieli),
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborn (6 nauczycieli),
- szkolenie NEUROFLOW (2 nauczycieli),
- terapia neurobiologiczna dla początkujących wg Metody Krakowskiej (4 nauczycieli),
- symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania wg Metody Krakowskiej (4 nauczycieli),
- programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji wg Metody Krakowskiej (4 nauczycieli),
- stymulacja mechanizmów lewopółkulowych wg Metody Krakowskiej (4 nauczycieli),
- wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych wg Metody Krakowskiej
(4 nauczycieli), - wykorzystanie pedagogiki froeblowskiej w edukacji przedszkolnej (8 nauczycieli),
- KORP Karta Oceny Rozwoju Psychoruchowego (6 nauczycieli),
- KOD Karta Oceny Logopedycznej (6 nauczycieli),
– realizacja dodatkowych zajęć dla dzieci poszerzających kompetencje kluczowe, tematyka zaplanowanych zajęć:
- zajęcia logopedyczne „Sprawna buzia” dla 96 dzieci ( PM17 – 48 dzieci, z tego 11 DZ z niepełnosprawnościami; PM23 – 48 dzieci, z tego 4 z niepełnosprawnościami),
- TUS – Trening umiejętności społecznych „Ja i Ty to znaczy My” dla 32 dzieci (PM17 -16 dzieci, PM32 – 16 dzieci),
- warsztaty Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne „Baraszkowanie na dywanie” dla 40 dzieci (PM 17 – 20 dzieci, z tego 11 z niepełnosprawnościami; PM23 – 20 dzieci, z tego 4 z niepełnosprawnościami).
PLANOWANE REZULTATY REALIZACJI PROJEKTU:
- liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami specjalistycznymi w edukacji przedszkolnej – 168 dzieci;
- liczba dzieci o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 15 dzieci;
- liczba nauczycieli przedszkoli miejskich objętych wsparciem – 10 nauczycieli;
- liczba przeszkoli objętych wsparciem – 2 przedszkola miejskie;
- liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje po realizacji projektu – 8 nauczycieli,
- liczba miejsc wychowania przedszkolnego dostosowanych do potrzeb dzieci z
niepełnosprawnością – 5 miejsc,
- liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 1 przedszkole.
CAŁKOWITA WARTOŚĆ PROJEKTU: 997 249,80 zł KWOTA DOFINANSOWANIA : 847 662,33 zł