24 marca 2019

Wizyta w kwiaciarni

      W oczekiwaniu na wiosnę grupa III wybrała się do pobliskiej kwiaciarni. Na miejscu poznaliśmy panią, która zajmuje się kwiatami. Opowiedziała nam o swoim zawodzie florystyki  oraz o różnych kwiatach, które mogliśmy podziwiać. Dzieci miały okazję kupić do kącika przyrodniczego wiosenne kwiaty takie jak hiacynt, prymulka, stokrotka, narcyz i szafirek.

Kategoria: Tygryskowe wieści | Możliwość komentowania Wizyta w kwiaciarni została wyłączona
11 marca 2019

Doświadczenia na wesoło

        Przez ostatni tydzień lutego dzieci z grupy III przeprowadzały doświadczenia i eksperymenty bawiąc się nauką. Poznaliśmy ciekawe właściwości składników spożywczych takich jak soda oczyszczona, ocet, cytryna, płyn do naczyń, cukier i itp. Każdy miał okazję w domu przygotować eksperyment, a potem samodzielnie zaprezentować grupie. Do całej zabawy dołączyli się rodzice, którzy także mogli Nas odwiedzić  i przeprowadzić ciekawe doświadczenia.  Przez cały ten czas dzieci obserwowały wulkany z sody i octu, uciekający pieprz, sok z kapusty czerwonej zmieniający kolor za sprawą różnych składników, wędrującą wodę, moc naelektryzowanych przedmiotów lub działanie magnezów i wiele, wiele innych ciekawych zjawisk. Teraz każdy z Nas wie, że Nauka jest ciekawa i dostarcza wiele przeżyć i emocji.

Kategoria: Tygryskowe wieści | Możliwość komentowania Doświadczenia na wesoło została wyłączona
8 marca 2019

Tabletowe dzieci

Coraz częściej udostępnia się dzieciom – oprócz telewizora – komputer lub tablet. Dlatego warto przyjrzeć się bliżej, jaką rolę odgrywają te urządzenia w wychowaniu i kształceniu dzieci oraz zastanowić się, w jaki sposób z nich korzystać, aby uniknąć niekorzystnych zmian w rozwoju umysłowym dzieci. Dowiedzieć się ile zła wyrządza małym dzieciom tablet reklamowany jako najlepsza zabawka dla twojego dziecka.

Raport Fundacji Dzieci Niczyje  i raport Millward Brown Poland oszacowały, że:

  • ponad 45%dzieci w Polsce w wieku od jednego do trzeciego roku życia korzysta samodzielnie z tabletów lub smartfonów codziennie lub prawie codziennie.
  • W grupie 4-6 – latków z tego urządzenia korzysta już 75%,
  • w grupie 7-10 latków, aż 92% dzieci.

Co skłania rodziców do udostępniania tabletów lub smartfonów  małym dzieciom:

  1. sugestie w telewizyjnych reklamach:
  • urządzenie pomocne w pokonywaniu trudności wychowawczych,
  • jako urządzenie wyciszające dziecko,
  1. osobiste doświadczenia:
  • że jest to źródło wspaniałych informacji,
  • wspomaga rozwój umysłowy dziecka,
  • doskonała zabawka edukacyjna,
  • myślą, że sprawne obsługiwanie tabletu lub smartfonu przez dziecko świadczy o jego nadzwyczajnych uzdolnieniach.

Krótko o teorii rozwoju umysłowego pomocnej w wyjaśnieniu, dlaczego dzieci sprawnie posługują się tabletami i smartfonami

Istotą rozwoju umysłowego człowieka jest tworzenie reprezentacji z osobistych doświadczeń w trakcie procesu uczenia się. Reprezentacje są to schematy umysłowe służące człowiekowi do poznania siebie i własnych możliwości sprawczych, do rozumienia otoczenia  i wszystkiego, co w nim się znajduje. Pierwsze tworzone przez dziecko reprezentacje wywodzą się z doświadczeń ruchowych, dotykowych i czuciowych, które później w trakcie rozwoju przekształcają się czynności umysłowe. Małe dziecko, gdy otrzyma nieznany przedmiot w skupieniu dotyka go, obejmuje dłonią, stuka nim o cokolwiek, próbuje rozerwać, podnosi do ust i chce go skosztować. Dzięki temu poznaje właściwości przedmiotu i tworzy w swoim umyśle pierwszy zarys jego reprezentacji. Umożliwia mu on rozpoznanie tego przedmiotu, gdy ponownie się z nim zetknie. Łączenie i koordynowanie doświadczeń pochodzących z percepcji wzrokowej oraz doświadczeń wywodzących się ze zmysłu dotyku i ruchu sprawia, że dziecko tworzy w swoim umyśle trójwymiarowość przestrzeni i znajdujących się w nich obiektów. W miarę rozwijania się werbalnego porozumiewania się z innymi osobami dziecko tworzy reprezentacje symboliczne. Przez następne lata dziecko doskonali te reprezentacje i tworzy nowe, korzystając z poprzednich, już posiadanych. Jednocześnie wzbogaca już posiadane reprezentacje dotyczące poruszania się w przestrzeni i własnych możliwości panowania nad przedmiotami. Im więcej reprezentacji dziecko skonstruuje, tym dysponuje bogatszą wiedzą, im sprawniej z nich korzysta, tym większymi możliwościami umysłowymi dysponuje. Czytaj dalej

Kategoria: Zdrowy przedszkolak | Możliwość komentowania Tabletowe dzieci została wyłączona
26 lutego 2019

Gr IA Wizyta pani stomatolog

          Zdrowe zęby to bardzo ważna rzecz! Wiedzą o tym Tygrysy Małe i dlatego zaprosiły do siebie panią stomatolog Joannę Szatkowską, by nauczyła nas jak prawidłowo o nie dbać. Dowiedzieliśmy się, że jak będziemy jeść zbyt dużo słodyczy, to nie tylko rozbolą nas brzuchy, ale w ząbkach zalęgną się podstępne robaczki-próchniaczki. Nasza oręż w walce z nimi to szczotka i pasta. Pod okiem profesjonalisty, ćwiczyliśmy więc szczotkowanie. W prezencie dostaliśmy kolorowanki.
Serdecznie dziękujemy za wizytę i przeprowadzenia pouczających zajęć.

Kategoria: Tygryskowe wieści, Zdrowy przedszkolak | Możliwość komentowania Gr IA Wizyta pani stomatolog została wyłączona
26 lutego 2019

Gr III zajęcia w muzeum

       W ostatnim miesiącu Tygrysy Brykające wybrały się do Spichlerza Gorzowskiego na warsztaty „Zabawy z dawnych lat”. Mieliśmy okazję pobawić się w zabawy naszych rodziców a nawet dziadków oraz poznać „stare” sposoby na nudę. Zwiedziliśmy także po raz pierwszy sam spichlerz.

Kategoria: Tygryskowe wieści | Możliwość komentowania Gr III zajęcia w muzeum została wyłączona
26 lutego 2019

Projekt drzewo w gr III i IIIa

       18.02.2019 grupy III i IIIa wybrały się na wycieczkę do lasu. W towarzystwie pani leśnik z nadleśnictwa lubniewickiego  dzieci odwiedziły zwierzęcy paśnik, gdzie mogły dołożyć dla zwierząt różnych smakołyków. Przedszkolaki poznały różne rodzaje drzew, dowiedziały się dlaczego drzewa w różnych miejscach są wyższe, a gdzie indziej niższe. Swoją wiedzę wzbogaciliśmy także o bardzo przydatne informacje np. jak poradzić sobie w sytuacji kiedy ktoś się zgubi w lesie. Najwięcej emocji wzbudziły rozmaite ślady dzików, saren i innych zwierząt leśnych, które mogliśmy tropić. Na koniec Pani leśnik rozdała dzieciom małe upominki, a ona sama została przez Nas mianowana przyjacielem Tygryska Pietrka.

Kategoria: Tygryskowe wieści | Możliwość komentowania Projekt drzewo w gr III i IIIa została wyłączona
26 lutego 2019

Quiz wiedzy o Gorzowie

       W lutym grupy III i IIIa oraz IV i IVa wzięły udział w quizie o naszym mieście Gorzowie Wlkp. Dzieci musiały zmierzyć się z pytaniami otwartymi dotyczącymi ważniejszych miejsc, a także z zadaniami za które otrzymywały punkty jak np. kolorowanie flagi Gorzowa czy odnalezienie drogi do katedry. Wszystkie grupy świetnie poradziły sobie z wyzwaniem i utrwaliły informacje, które każdy gorzowianin znać powinien.

Kategoria: Tygryskowe wieści | Możliwość komentowania Quiz wiedzy o Gorzowie została wyłączona
25 lutego 2019

Zajęcia z elektrostatyki i astronomii

       W styczniu oraz lutym dzieci z grupy II mogły pobawić się w naukowców. Najpierw tygrysy śmiałe wzięły udział w zajęciach z elektromagnetyki. Mogły zobaczyć, że naelektryzowany balon ,,przylepia się” do ściany. Same pocierały plastikową rurkę, by ją naelektryzować, a później przyciągały nią konfetti. Kolejne spotkanie odkryło przed dziećmi wiedzę o astronomii. Dzieci poznały planety układu słonecznego i oglądały ciekawy film. Wspólnie tworzyliśmy własny układ słoneczny, wykonywaliśmy prace plastyczne. To były bardzo ciekawe oraz magiczne spotkania. Dziękujemy za takie ,,czary”

Kategoria: Tygryskowe wieści | Możliwość komentowania Zajęcia z elektrostatyki i astronomii została wyłączona
25 lutego 2019

Warsztaty muzyczne

     Dnia 14.02 gr IVa uczestniczyła w warsztatach muzycznych prowadzonych przez Bartosza Matuszewskiego gorzowskiego,muzyka, wokalistę i producenta muzycznego. Dzieci bawiły się rytmem, śpiewały i klaskały. Poznały także instrumenty i urządzenia do tworzenia muzyki.

Kategoria: Tygryskowe wieści | Możliwość komentowania Warsztaty muzyczne została wyłączona
20 lutego 2019

Dzień Babci i Dziadka

            W styczniu i lutym dzieci ze wszystkich grup gościły u siebie wyjątkowe osoby! To oczywiście nasi dziadkowie przybyli odświętnie wystrojeni na uroczystości przygotowane specjalnie dla nich.
         Dzieci przygotowały pod okiem nauczycielek piękny program artystyczny: recytowały wiersze, śpiewały piosenki i tańczyły. Dziadkowie ze wzruszeniem przypatrywali się występom swoich wnucząt, nagradzając ich gromkimi brawami, nie kryjąc wzruszenia.  Na koniec uroczystości Tygrysy wręczyły własnoręcznie przygotowane laurki i prezenty.
Był to naprawdę wyjątkowy dzień, pełen uśmiechu, radości i dumy.
Kategoria: Tygryskowe wieści | Możliwość komentowania Dzień Babci i Dziadka została wyłączona