20 lutego 2019

Wizyta Bartosza Zmarzlika

Wyjątkowy gość

        12.02.2019r. do naszego przedszkola zawitał Bartek Zmarzlik! Dzieci miały okazję zadać mistrzowi swoje pytania, a także opowiedzieć Bartkowi kim chciałyby zostać w przyszłości. Pełne ekscytacji Tygrysy dostały od swojego gościa książeczki „Marzenia są do spełnienia”, które będą miały okazję przeczytać w domu z rodzicami. Cale spotkanie zakończone zostało uroczystym testem na  przyjaciela tygryska Pietrka, które Bartek zdał na złoty medal!

Całe wydarzenie zawdzięczamy Tygrysom Brykającym, które wygrały konkurs organizowany na fanpage’u gwiazdy.

Kategoria: Tygryskowe wieści | Możliwość komentowania Wizyta Bartosza Zmarzlika została wyłączona
17 lutego 2019

Wiosenne sadzonki

W dniu 14.02.2019 r. (czwartek) grupę I odwiedził wyjątkowy gość, p. Krystyna Koperbabcia Piotrusia, która poprowadziła wspaniałe zajęcia.

Nasz ekspert opowiedział „Tygrysom  Pasiastym” jak należy dbać o rośliny i je pielęgnować. Dzieci oglądały przeróżne nasiona, m. in. rzodkiewki, rzeżuchy, marchewki, ogórka. Miały  również okazję wysiać rzeżuchę oraz  zasadzić cebulki.
Teraz  wszystkie czekają co z nich  wyrośnie…

Dziękujemy bardzo za praktykę połączoną z działaniem podczas spotkania.
Z niecierpliwością czekamy na WIOSNĘ!!!

Kategoria: Tygryskowe wieści, Zdrowy przedszkolak | Możliwość komentowania Wiosenne sadzonki została wyłączona
17 lutego 2019

Drodzy rodzice.

      Od 1 lutego 2019 r. obecności dziecka są ewidencjonowane na podstawie obecności zaznaczanej przez nauczyciela w dzienniku przedszkola (bez ilości godzin)  i przez odbicie karty w czytniku (naliczanie faktycznego czasu pobytu dziecka w przedszkolu). Ewidencja ta jest elektroniczna i nie ma możliwości w programie ręcznego poprawiania i odnotowywania pobytu dziecka w przedszkolu. Zgodnie z regulaminem:  w przypadku przyprowadzenia dziecka do przedszkola i braku odbicia karty zbliżeniowej, czas pobytu dziecka będzie naliczany od godz. 6.00. W przypadku obecności dziecka w przedszkolu i nieodbicia karty zbliżeniowej przy wyjściu, czas pobytu dziecka naliczany będzie do godz. 17.00. Jeżeli dziecko jest obecne (zaznaczona obecność przez nauczyciela w dzienniku), a rodzic nie odbije karty na wejście i wyjście system naliczy pobyt dziecka od 6.00 do 17.00

Obecność odnotowywana w programie przez nauczyciela w dzienniku jest weryfikowana przez odznaczanie wydawanych posiłków przez kierownika gospodarczego tak więc sprawdzana jest krzyżowo codziennie.

 Bardzo proszę o dokładne odbijanie kart na wejście i wyjście dziecka z przedszkola bo system jest bezduszny i nie toleruje pomyłek i usprawiedliwień rodziców („zapomniałem karty””, pani to odnotuje i poprawi …”) A to kosztuje i trzeba będzie zapłacić!

Uwaga do rodziców posiadających Kartę Dużej Rodziny i Rodziców dzieci 6- letnich.

Proszę Państwa jesteście zwolnieni z opłat ale to nie znaczy, że jesteście za darmo. Koszty pobytu dziecka w przedszkolu ponosi organ prowadzący czyli Miasto Gorzów Wlkp. i wymaga takiego samego rozliczenia opłat za pobyt dziecka w przedszkolu jak pozostałych dzieci. Karty również muszą być odbijane!

 Z wyrazami szacunku

Jolanta Talaska Dyrektor Przedszkola Miejskiego nr 23

Kategoria: Ogłoszenia | Możliwość komentowania została wyłączona
24 stycznia 2019

UWAGA RODZICE !

Od 1 lutego 2019 roku obowiązuje w przedszkolu naliczanie opłat za pobyt dziecka zgodnie z:

Zasadami korzystania z systemu iPrzedszkole

przez rodziców/opiekunów prawnych dzieci

uczęszczających do Przedszkola Miejskiego nr 23
w Gorzowie Wielkopolskim
 

czyli zgodnie z odczytem z czytnika kart

Kategoria: iPrzedszkole, Ogłoszenia | Możliwość komentowania została wyłączona
15 stycznia 2019

Wyniki przeprowadzonej autoewaluacji

Co jest największym osiągnięciem (mocną stroną) przedszkola?

 Wyniki autoewalucji wykazały mocne strony przedszkola. A mianowicie:

Standard I:

  1. Pracownicy przedszkola i rodzice mają świadomość, że zdrowie i dobre samopoczucie jest ważną sprawą w przedszkolu.
  2. Członkowie zespołu promocji zdrowia w ostatnich 2 latach uczestniczyli w szkoleniach na temat PPZ.. Dwukrotnie występowali publicznie dzieląc się dobrymi praktykami z innymi placówkami podczas szkoleń i spotkań w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym w Gorzowie Wlkp. Tablica informująca o programie PPZ jest umieszczona w widocznym i powszechnie dostępnym miejscu przedszkola oraz zawiera aktualne informacje

Standard II:

  1. W placówce stwarza się możliwości uczestnictwa w życiu przedszkola nauczycielom i rodzicom. Istotnym jest iż dyrektor przedszkola wspiera wszelkie inicjatywy w zakresie promocji zdrowia PPZ, motywując w ten sposób pracowników oraz rodziców do podejmowania nowych działań, przedsięwzięć.
  2. Badanie klimatu społecznego wśród dzieci wykazało, iż najmocniejszą stroną są wszelki aktywności inicjowane w przedszkolu: zajęcia, zabawy, imprezy.

Standard III:

  1. Umożliwianie dzieciom praktykowania zachowań związanych z dbałością o ciało.
  2. Program edukacji zdrowotnej w przedszkolu i jego realizacja.
  3. Umożliwianie dzieciom praktykowania prozdrowotnych zachowań związanych z żywieniem

Jakie są korzyści z przeprowadzenia autoewaluacji?

Przeprowadzenie autoewalucaji w przedszkolu pozwoliło nam przede wszystkim na:

  • dogłębne dostrzeżenie problemów priorytetowych w standardach wyznaczonych w koncepcji Przedszkoli Promujących Zdrowie,
  • dostrzeżenie sfer wymagających poprawy, mimo wielu działań podjętych w tym zakresie,
  • ukierunkowanie i wyznaczenie sobie celów i wytycznych do dalszej pracy na rzecz PPZ,
  • potwierdzenie mocnych stron, które dają dobrą podstawę do podejmowania kolejnych działań,

 

Kategoria: Zdrowy przedszkolak | Możliwość komentowania Wyniki przeprowadzonej autoewaluacji została wyłączona
8 stycznia 2019

Definicja, model i standardy przedszkola promującego zdrowie

Definicja przedszkola promującego zdrowie
Przedszkole promujące zdrowie tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają:
• zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności przedszkola (dzieci, pracowników i rodziców
dzieci),
• podejmowaniu przez członków społeczności przedszkola aktualnie i w przyszłości działań
na rzecz zdrowia własnego i innych ludzi oraz tworzenia środowiska sprzyjającego zdrowiu.

Przedszkole promujące zdrowie realizuje zadania określone w obowiązujących aktach prawnych i w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, a ponadto spełnia warunki określone w czterech standardach PPZ. Standardy te wyróżniono na podstawie modelu PPZ: pierwszy odnosi się do najniższego poziomu modelu (warunki do tworzenia SzPZ), kolejne trzy do poziomu środkowego (główne obszary działań). Nie jest możliwe określenie standardów dla poziomu górnego(oczekiwane efekty).

Standardy przedszkola promującego zdrowie
1. Koncepcja pracy przedszkola, jego organizacja i struktura sprzyjają realizacji długofalowych,
zaplanowanych działań dla wzmacniania zdrowia dzieci, pracowników i rodziców dzieci.
2. Klimat społeczny przedszkola sprzyja dobremu samopoczuciu i zdrowiu dzieci, pracowników
i rodziców dzieci.
3. Przedszkole prowadzi edukację zdrowotną dzieci i stwarza im warunki do praktykowania w codziennym życiu zachowań prozdrowotnych.
4. Przedszkole podejmuje działania w celu zwiększenia kompetencji pracowników i rodziców
dzieci w zakresie dbałości o zdrowie oraz do prowadzenia edukacji zdrowotnej dzieci.

Model przedszkola promującego zdrowie

Podejmowanie działań dla wzmacniania zdrowia przez dzieci, pracowników i rodziców dzieci
Dobre samopoczucie w przedszkolu członków jego społeczności
OCZEKIWANE EFEKTY

                                            

Klimat społeczny sprzyjający zdrowiu i dobremu samopoczuciu Edukacja zdrowotne dzieci i stwarzanie im  warunków do praktykowania zachowań prozdrowotnych Zwiększania kompetencji pracowników i rodziców dzieci w zakresie dbałości o zdrowie i edukacji zdrowotnej
GŁÓWNE OBSZARY DZIAŁAŃ

           ⇑

Struktura i organizacja sprzyjające uczestnictwu, planowaniu, systematyczności i skuteczności działań
Promocja zdrowie w dokumentach, pracy i życiu przedszkola
WARUNKI DLA TWORZENIA PRZEDSZKOLA PROMUJĄCEGO ZDROWIE
Kategoria: Zdrowy przedszkolak | Możliwość komentowania Definicja, model i standardy przedszkola promującego zdrowie została wyłączona
18 listopada 2018

Obchody Święta Niepodległości

     W tym roku odchody Święta Niepodległości w naszym przedszkolu były niezwykle uroczyste. Rocznica 100-lecia jej odzyskania zasługiwała na odpowiednią oprawę.
Świętowanie rozpoczęliśmy od wspólnego wymalowania ogromnej flagi, która przyozdobiła przedszkolny korytarz. Przed salami wszystkich grup pojawiły się gazetki o tematyce niepodległościowej i ciekawe prace plastyczne. 9 listopada wszystkie tygrysy spotkały się na apelu, który poprowadziła pani dyrektor i zaprezentowały się przed zebranymi w piosence lub wierszu o Polsce. Przedstawiono oficjalne wyniki dwóch konkursów zorganizowanych z tej podniosłej okazji: plastycznego o Gorzowie, oraz rodzinnego na grę pt. ,,Podróż po Polsce”. Kulminacją przedszkolnych obchodów było odśpiewanie hymnu.

Kategoria: Tygryskowe wieści | Możliwość komentowania Obchody Święta Niepodległości została wyłączona
18 listopada 2018

Burak dla zdrowia

Kto z Was zjada przynajmniej 3 buraki tygodniowo – ręka do góry! Ktokolwiek? Nikt? Niestety, faktem jest, że buraków w naszej diecie jest za mało, a przecież są tak łatwo dostępne i niedrogie, nie wspominając o wartości zdrowotnej. Dziś postaramy się zachęcić Was do jedzenia tego warzywa! Wyciągnijcie rękę po buraka, wyciągnijcie rękę po zdrowie :).

Burak jest przede wszystkim skarbnicą składników mineralnych. Można w nim znaleźć przede wszystkim wapń, potas, żelazo oraz magnez. Świetnie sprawdzą się w diecie osób walczących ze zbyt wysokim ciśnieniem lub z niedokrwistością. Warto też włączyć je do diety osób zapracowanych i znerwicowanych – dodają energii i poprawiają nastrój (może warto rozważyć buraki przed klasówką?). Ze względu sporą ilość wapnia, poleca się włączyć je do diety dzieci, które spożywają mało produktów mlecznych oraz osób z osteoporozą. Warto zaznaczyć, że buraki zawierają również witaminy – C, B1, PP i znaczne ilości kwasu foliowego, który zapobiega wadom rozwojowym płodu. Błonnik pokarmowy, znajdujący się w burakach, zapewnia odpowiednie trawienie, a betaniny (przeciwutleniacze zapewniające piękny rubinowy kolor) chronią przed nowotworami i uszkodzeniami DNA.                         Amerykańskie badania wskazują, że dziennie powinno się dostarczać 3000 do 5000 µM substancji o charakterze antyutleniającym (tzw. wartość ORAC) – wartość ORAC jednego małego buraka wynosi 1767 µM!

Oczywiście, najbardziej wartościowe będą buraki podane na surowo lub pieczone ze skórką (można ją obrać przed zjedzeniem). W ten sposób przygotowane, zachowają najwięcej witamin i składników mineralnych. Najmniej polecane są buraki gotowane w wodzie i następnie odcedzane – jeżeli już chcecie je gotować, to najlepiej zrobić to w zupie.

 

W sklepach i na straganach piętrzą się stosiki buraków w skrzyniach, różne odmiany, różne ceny – które wybrać? Wyznacznikiem jest skórka – powinna być cienka, oraz przekrój buraka – z jednolitą barwą, błyszczący i niezbyt „marmurkowy”. Jeżeli miąższ po przekrojeniu jest bardzo marmurkowy oznacza to, że taki burak jest ciężkostrawny – zawiera dużo celulozy. Oczywiście, należy wystrzegać się buraków uderzonych, podpleśniałych lub bardzo miękkich – nie będą nadawały się do spożycia! Najlepiej na zakupy wybierzcie się z dziećmi – razem szukajcie tych najlepszych:).

Czytaj dalej

Kategoria: Zdrowy przedszkolak | Możliwość komentowania Burak dla zdrowia została wyłączona