Wizja przedszkola

Absolwent naszego przedszkola:

  • ma poczucie przynależności narodowej;
  • respektuje wartości uniwersalne;
  • jest ciekawy świata;
  • jest samodzielny i kreatywny w myśleniu i działaniu;
  • współdziała w grupie;
  • jest twórczy i aktywny;
  • żyje zdrowo i ekologicznie;
  • jest otwarty na potrzeby innych.

Działania przedszkola kształtujące sylwetkę absolwenta oparte są na kompetencjach kluczowych

O istocie kluczowych kompetencji w edukacji mówi Zalecenie Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, opublikowane w Dz.U. Unii Europejskiej C189/2. Tam również znajdziemy podstawę prawną do ich ustanowienia i szczegółowe opisy każdej z ośmiu kompetencji w ich współczesnym kształcie.

Kompetencje kluczowe w przedszkolu to:

I. Rozumienie i tworzenie informacji.
II. Porozumiewanie się w językach obcych.
III. Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
IV. Kompetencje cyfrowe.
V. Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się.
VI. Kompetencje obywatelskie.
VII. Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości.
VIII. Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

Rozwój kompetencji kluczowych powinien odbywać się za pomocą szeregu aktywności:

  • rozmowy,
  • słuchania,
  • pytania,
  • współpracy,
  • myślenia i działania twórczego,
  • korzystania z nowoczesnej technologii i pomocy naukowych.