Wizja przedszkola
Absolwent naszego przedszkola:
- ma poczucie przynależności narodowej;
- respektuje wartości uniwersalne;
- jest ciekawy świata;
- jest samodzielny i kreatywny w myśleniu i działaniu;
- współdziała w grupie;
- jest twórczy i aktywny;
- żyje zdrowo i ekologicznie;
- jest otwarty na potrzeby innych.
Działania przedszkola kształtujące sylwetkę absolwenta oparte są na kompetencjach kluczowych
O istocie kluczowych kompetencji w edukacji mówi Zalecenie Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, opublikowane w Dz.U. Unii Europejskiej C189/2. Tam również znajdziemy podstawę prawną do ich ustanowienia i szczegółowe opisy każdej z ośmiu kompetencji w ich współczesnym kształcie.
Kompetencje kluczowe w przedszkolu to:
I. Rozumienie i tworzenie informacji.
II. Porozumiewanie się w językach obcych.
III. Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
IV. Kompetencje cyfrowe.
V. Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się.
VI. Kompetencje obywatelskie.
VII. Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości.
VIII. Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
Rozwój kompetencji kluczowych powinien odbywać się za pomocą szeregu aktywności:
- rozmowy,
- słuchania,
- pytania,
- współpracy,
- myślenia i działania twórczego,
- korzystania z nowoczesnej technologii i pomocy naukowych.